Twee jaar lang heeft zangeres Nathalie Tané keihard gewerkt aan stevige fundamenten voor haar muzikale carrière. Vele maanden geleden kwam Nathalie in contact met Patrick Vandewattijne, gewezen manager en ontdekker van schlagerkoningin Laura Lynn. Het klikte vanaf de eerste ontmoeting en niet veel later was de geboorte van het nieuwe zangfenomeen Nathalie Tané een feit. Nathalie De Winter (want dat is haar echte naam) kiest resoluut voor muziek maken in het Nederlands en haar debuut bewijst dat dat een goede keuze is.Deze zomer betekende voor Nathalie een eerste kennismaking met het artiestenbestaan. Na heel wat optredens (o.a. Zomeraperitief aan de Belgische kust) en een zomer die helemaal in het teken van haar prille carrière stond, he! eft Nathalie Tané de smaak te pakken. Begin juli van dit jaar kwam haar eerste single ‘Elke keer als jij me kust’ uit en amper drie maanden na dat debuut nestelde het nummer zich in de top-10 en bereikte het een mooie nummer 3 in de Vlaamse lijst.Met die opsteker in het achterhoofd en gesteund door doopmeter Myriam Crombé en peter Bart Kaëll was Nathalie klaar voor het grote werk. Met veel overgave spendeerde ze de afgelopen maanden in de studio om haar eerste full-album “Voor Iedereen” op te nemen. Producer Phil Sterman wist het beste uit de jonge zangeres te halen en zorgt nu dus voor een erg straf visitekaartje voor Nathalie Tané.Even uniek als Nathalie Tané is de manier waarop we haar voorstellen aan pers en publiek. Nathalie kiest er namelijk voor om heel wat mensen persoonlijk te gaan bezoeken: “Ik heb de voorbije maanden ontdekt dat heel wat mensen mijn debuutsingle “Elke keer a! ls jij me kust” wel kennen maar dat ze niet weten dat ik Nathalie Tané heet en dat ik het ben die het liedje zingt. Juist daarom noem ik mijn eerste full-cd “Voor iedereen”: het is niet alleen een cd geworden waar iedereen van kan genieten maar het is ook mijn manier om te zeggen dat ik er voor iedereen ben. En ik voeg graag de daad bij het woord en vertrek straks op een heuse voorstellingsmarathon doorheen Vlaanderen.”Vanaf gisteren, 3 december, vliegt Nathalie Tané er in en brengt ze een bezoek aan alle radiostations, tv-makers, journalisten en andere mensen actief in de media. En daarnaast is de kans groot dat u Nathalie ziet opduiken op verrassende en minder verrassende locaties. Zo gaat Nathalie Tané naar het veldrijden om mecaniciens en verzorgers een hart onder de riem te steken, duikt ze binnenkort op voor een optreden en helpende hand in een rusthuis en gaat ze op de markt staan om haar cd zelf aan de man en vrouw te bre! ngen. En mogen niet ontbreken: het voetbal, het ziekenhuis, de slagerstoog, in de file, op de kerstmarkt en ga zo maar door.Nathalie Tané holt de komende 14 dagen van de ene fijne plek naar de andere en is nadrukkelijk en prominent aanwezig. En u kan haar avonturen via haar vernieuwde website op de voet volgen. Nathalie Tané, nu al de Prinses van het Levenslied, rijdt een Ronde van Vlaanderen om de 14 parels op haar debuutplaat “Voor iedereen” aan ons vlakke landje voor te stellen.Producer Phil Sterman, songwriters Patrick Van Dijk, Peter Keereman en Jo met de Banjo vormen de ploeg!De professionele ploeg medewerkers, stuk voor stuk onmisbare schakels in het succes van Nathalie Tané, bestaat uit de crème de la crème van het levenlied. Producer Phil Sterman was al verantwoordelijk voor de succesalbums van Laura Lynn, Patrick Van Dijk was de ontdekker en jarenlange manager van de Ardooise nachtegaal, en! Peter Keereman en Jo met de Banjo hebben al vaak bewezen dat ze originele, frisse teksten in de gouden vingers hebben. Een team dat al van bij de meet zeker is van succes.“Voor iedereen” – Track by track door Nathalie TanéBij een debuut-cd hoort een woordje uitleg en wie beter dan Nathalie Tané voert dan het woord? Een bloemlezing van een opgetogen en tevreden zangeres:Elke keer (als jij me kust)Deze song was het allereerste liedje dat ik heb opgenomen en blijft voor mij altijd verbonden met de start van mijn carrière. Ik heb de tekst zelf geschreven en op het moment dat ik hem schreef was ik ook bijzonder verliefd. Dat maakte het allemaal gemakkelijk. We hebben het nummer bij de release dan ook op ceremoniële wijze onder de doopvont gehouden, in aanwezigheid van meter Myriam Jacques en peter Bart Kaëll. Johan Verstreken was gelegenheids! priester en de talrijke perslui waren bevoorrechte getuigen van deze unieke ervaring. De top-10 die daarop volgde, dat is iets om als beginnend artiest enorm trots op te zijn.Als de avond valtDit liedje is geschreven door mijn manager Patrick Vandewattijne of beter door Patrick Van Dijk, zijn artiesten- en schrijverspseudoniem. In een eerste versie had het nummer een heel andere tekst en titel, en wel omdat het eigenlijk een triestige en eenzame boodschap bracht. Maar omdat ik van nature optimistisch ingesteld ben, zijn we blijven schaven aan het nummer en eindigt het nu tot mijn grote vreugde op een positieve noot. En dat zingt ook gewoon veel lekkerder!Sterren aan de hemel:“Sterren aan de hemel” is een regelrechte schlager. De tekst vertelt over het gemis dat je ervaart wanneer je iemand dierbaar verliest. Plots verdwijnt die persoon ongewild uit je leven en blijf je met een! immense leegt achter. Maar als je naar boven kijkt, zoals “Sterren aan de hemel” wil vertellen, ontdek je misschien wel die verloren geliefde aan de hemel. Ik vind het een prachtig nummer en kan me helemaal vinden in de boodschap en tekst.Dicht Bij jou:Een song recht uit mijn hart, want ik vind verliefdheid een zalig gevoel. Het is iets wat je helemaal inpakt. Zelf ben ik de liefde van mijn leven nog niet tegengekomen, maar dat neemt niet weg dat ik wel al regelmatig verliefd was. Dat zalige gevoel van vlinders wordt vertaald in “Dicht bij jou”, een ode aan die mooie momenten samen.Het beloofde land:Voor dit nummer heeft Jo met de Banjo zich laten inspireren door een Duits nummer. Laten we eerlijk zijn, heel wat mensen dromen van “Het beloofde land” en een betere wereld. Ergens waar het goed is om te wonen, maar tegelijk een ideale wereld waarvan iede! reen weet dat ie niet bestaat. Maar gelukkig kan dat in liedjes allemaal wel en dat maakt dit nummer tot één van mijn favorieten op “Voor iedereen”.Ik wil het weten:Voor dit nummer zijn we de mosterd gaan halen bij Andrea Jurgens, een kindsterretje dat in 1978 een hit wist te scoren met het liedje “Und dabei liebe ich euch beide”, een nummer over de scheiding van haar ouders. Later in haar carrière heeft ze ook het prachtige “Und lass uns reden” opgenomen en dat liedje hebben we vakkundig vertaald in “Ik wil het weten”. De song doet wat denken aan “Je hebt me 1000 maal belogen”, de monsterhit van Andrea Berg, maar het verhaal is net andersom. Eerst was er het origineel van Andrea Jurgens, vervolgens heeft Berg het nummer bewerkt tot de meezinger die het nu is. Wij houden het op “Ik wil het weten”, een leuk liedje dat perfect staat op mijn ! album.Voor eeuwig in mijn hart:Muziek is geen exacte wetenschap en meestal ontstaan liedjes op basis van de muziek. Pas daarna wordt het geheel voorzien van een passende tekst. Dat het ook omgekeerd kan, bewijst “Voor eeuwig in mijn hart”. Peter Keereman en Patrick hadden de muziek klaar maar zochten een gepaste tekst. Een hele uitdaging, maar ik heb mijzelf aan het schrijven gezet en het resultaat hoor je in “Voor eeuwig in mijn hart”. Het nummer gaat over de warmte en het heerlijke gevoel dat je krijgt wanneer de liefde je overvalt. En juist omdat het zo’n universeel gegeven is, kan ik er mij, net zoals hopelijk alle fans, helemaal in terugvinden.Iedereen BV:Naast de rustigere nummers hou ik persoonlijk ook wel van de ambiance. “Iedereen BV” is één van de leukste songs op mijn album en wel wegens de originele titel en fijne inhoud. ! Jo met de Banjo had het crazy idee om eens iets te maken over mensen die graag beroemd worden. Medewerking aan één van de talrijke televisieprogramma’s - denk maar aan Mijn Restaurant, De beste Hobbykok van Vlaanderen of zelfs Man bijt Hond - worden al gauw bestempeld met het keurmerk “BV”. Zelf kan ik best leven met die aandacht, zeker omdat het omwille van mijn muziek is dat mensen me beter leren kennen. Meedoen aan Boer zoekt vrouw? Nee bedankt, dat soort programma’s zijn leuk kom naar te kijken maar actief meewerken laat ik met plezier aan anderen over (lacht uitbundig).Wie niet naar de sterren grijpt:Het liedje “Wie niet naar de sterren grijpt” is een erg bewust en logisch vervolg op mijn eerste single “Elke keer als jij me kust”. We trekken namelijk de trage lijn door in de strofe, terwijl je het gevoel hebt dat het refrein helemaal up tempo is. ‘Doorzetting’! ;, dat is de term die het lied best vat. Ik zing: “Wie niet naar de sterren grijpt, bereikt ze niet. Dromen worden dan pas waar door fantasie”. Met andere woorden: blijf niet wachten en dromen maar doe iets actief zodat je op één of andere manier de dingen die je wil bereiken ook effectief bereikt.Sing C’est la vie:Nog een vrolijke meezinger op de cd “Voor iedereen” is het liedje “Sing c’est la vie’. Qua muzikale invloeden gaan we in deze song de zuiderse toer op. Oorspronkelijk was de werktitel “Olé Olé” maar dat bekte bij nader inzien niet zo goed in titel en refreinen. Uit onze berg creativiteit is dan “Sing c’est la vie” onstaan, over het plezier van het leven en het genieten van de dingen die je doet. We! g met zorgen en beslommeringen, maak plaats voor de mooie momenten die je overvallen.Ik wil nooit meer verliefd zijn:De keerzijde van de medaille: wat een verschrikkelijk gevoel wanneer een verliefdheid bruusk eindigt in een breuk. “Ik wil nooit meer verliefd zijn” is de schreeuw van iemand die gekwetst is. Het nummer beweegt zich voort op de tonen van de Argentijnse tango. Ik ben een vurig liefhebber van de tango, omdat het zo’n passionele dans is. In “Ik wil nooit meer verliefd zijn” voel je de passie nasmeulen maar hoor je ook de woede, onmacht en vooral dat gekwetste gevoel. “Ik wil nooit meer verliefd zijn” is een vat vol emoties, badend in de sfeer van de tango. Een opwindende, maar moeilijke dans.Kleine tatoeage:Naast “Iedereen BV” krijg ik ook veel reacties op “Kleine tatoeage”. Blijkbaar dromen veel mensen wel e! ens van een stiekeme tatoeage op hun lichaam. Ikzelf ben er niet meteen voor te vinden maar hou er wel van om erover te zingen. Zeker omdat ik me dan helemaal inbeeld met mijn hand de kleine tekening langs de rand van mijn broekje te strelen. Best opwindend allemaal, voor mij en voor mijn mannelijke fans (lacht).Al hou ik nog zoveel van jou:Zonder twijfel één van de favoriete songs op het album. Ik heb de tekst zelf geschreven. Het liedje verbergt een groot geheim en gaat over iemand die iets bijzonders weet, maar het niet kan en mag delen met anderen. Dat opgesloten gevoel komt terug in de song, ik heb me daarvoor gebaseerd op verhalen van vrienden en vriendinnen. Met een erg fijn resultaat, al zeg ik het zelf!Een laatste kus:Het album start met “Elke keer als jij me kust” en sluit ook af met een muzikale zoen, “Een laatste kus”. David Vervoort heef! t de tekst geschreven en ik zag het nummer meteen als de perfecte afsluiter van de plaat. Deze heerlijke polonaise vat voor mij het hele album samen en vormt een goed beeld van de muzikale reis die het album moet zijn. “Voor iedereen” is een gevarieerd album met diverse facetten van de schlagermuziek en het levenslied.[b]Nathalie Tané lanceert gloednieuwe website vanaf 04/12[/b]Ik ben blij dat de nieuwe website klaar is en dat hij, samen met de release van mijn album “Voor iedereen” online kan.” Op www.nathalietane.be kan u vanaf nu terecht voor het laatste en meest recente nieuws over de Prinses van het Levenslied. Je kan er uitvoerig de promotiemarathon volgen die Nathalie tijdens haar persoonlijke Ronde van Vlaanderen maakt. Je ontdekt er ook de clip van de eerste single “Elke keer als jij me kust”, net als exclusieve weetjes en nieuwtjes over Nathalie. Eén klik en u hebt a! l die informatie binnen handbereik.Biografie Nathalie TanéZe gaat sinds half 2009 vlot over de tongen: Nathalie Tané. Terwijl haar naam voor sommigen nog minder bekend in de oren klinkt, wordt ze door anderen nu al de Prinses van het Vlaamse levenslied genoemd. Maar wie is die goedlachse, jonge schone?Nathalie Tané wordt in 1984 geboren in Antwerpen als oudste van vier en groeit op in een warm en muzikaal nest in het mooie, groene Zoersel. Nathalie’s ouders houden van erg uiteenlopende muziekstijlen, muziek gaat er dus met de paplepel in en haar interesses zijn enorm breed: van Vilvaldi, Fleetwood Mac, Roy Orbison, tot Dana Winner en De Kreuners. Maar met meezingen alleen neemt ze geen genoegen en vanaf haar zesde levensjaar speelt Nathalie viool, enkele jaren later komen daar ook pianolessen bij.Op haar negende start Nathalie Tané zanglessen bij Katarine Moesen in de muziek! academie van Wijnegem. Maar dan al staat ze regelmatig op kleine en grotere podia. Haar allereerste solo-optreden geeft ze nog voor ze zeven jaar oud is. Met knikkende knieën maar met veel succes. Nathalie heeft de smaak te pakken: later wil ze zingen! Ze zingt in verschillende bandjes, met vriendinnen maar ook solo.Haar deelname in 2000 aan het VT4-programma “Popstars” levert haar een eerste flinke duw in de rug op. Ze blijft bij de laatste 25 over en mag als 17-jarige mee op stage naar Londen. En in 2002 doet ze het kunstje nog eens over, ditmaal voor “Pour la gloire” op RTBF. Helemal in het Frans behaalt ze als 18-jarige meid de halve finale, waar ze erg nipt de duimen moet leggen.Vanaf 2005 maakt ze een grote meisjesdroom waar: ze maakt deel uit van “Fine Fleur” het vaste begeleidingskoor van onder andere “The Night Of The Proms”, waar ze zingt bij de eerste sopranen. En in maart 2008 werkt ze samen me! t Robert Groslot en zijn symfonische orkest “Il Novecento”.In maart 2008 gaat de bal erg snel aan het rollen. Bart Kaëll vraagt haar om mee te komen dansen voor zijn jubileumconcert ter ere van 25 jaar Bart Kaëll, ze kruipt die avond als een echte latina in de huid van Marlène tijdens het gelijknamige nummer. Diezelfde avond wordt ze opgemerkt door Barts manager Patrick Vandewattijne, hij ziet in haar een echte zangeres en overhandigt zijn kaartje. Een demo en een stemtest later staat de carrière van Nathalie stevig in de steigers met dat eerste nummer “Elke keer als jij me kust”.Op 28 juli 2009 wordt Nathalie Tané tijdens haar eerste voorstelling door meter Myriam Jacques en peter Bart Kaëll en onder het goedkeurend oog van Johan Verstreken, gedoopt tot “Prinses van het Vlaamse levenslied”. Sindsdien zit Nathalie onder de beschermende vleugels van Patrick Vandewattijne, die vastbesloten i! s haar carrière stevig uit te bouwen.Sinds 31 juli 2009 ligt Nathalie Tané’s debuutsingle, “Elke keer als jij me kust” in de rekken en is het liedje te downloaden op iTunes. Half november komt de tweede single “Sterren aan de hemel” uit op cd-single en op vrijdag 4 december 2009 volgt haar debuutalbum “Voor iedereen”.